Przejdź do menu Przejdź do treści

KULTURA. PRZESTRZENIE INSPIRACJI 1-4 października 2020

To wydarzenie to gigantyczna dawka wiedzy dla animatorów, menadżerów, instruktorów, twórców oraz studentów kształcących się w obszarze animacji i edukacji kulturalnej z regionu Małopolski. To spotkania z autorytetami w zakresie zarządzania w kulturze, ekspertami marketingu, praktykami w obszarze animacji kultury, a także znawcami przestrzeni publicznej. To cztery dni wykładów i zajęć, paneli dyskusyjnych i warsztatów.

Głównym celem wydarzenia KULTURA. PRZESTRZENIE INSPIRACJI jest podnoszenie kompetencji kulturowych, artystycznych, estetycznych i twórczych, a także kompetencji z zakresu zarządzania i promocji wśród pracowników sektora kultury i sektorów kreatywnych, pracowników instytucji kultury, organizacji i inicjatyw społecznych, animatorów działających w przestrzeni kultury.

W ramach zadania KULTURA. PRZESTRZENIE INSPIRACJI usłyszycie o innowacyjnych rozwiązaniach, które pozwolą dostosować podejmowane działania do aktualnych potrzeb i okoliczności instytucji, organizacji, grupy twórczej funkcjonującej na konkretnym terenie i w społeczności. Wydarzenie KULTURA. PRZESTRZENIE INSPIRACJI zostało podzielone na cztery bloki tematyczne (czas trwania 4 dni, termin 1-4 października 2020):

1.10.2020

Blok „Zarządzanie” – część poświęcona będzie wzmocnieniu i poszerzeniu kompetencji kadr kultury z zakresu przedsiębiorczości i zarządzania. Skoncentrujemy się wokół współczesnych problemów zarządzania w sektorze kultury, w tym tak istotnych zagadnień jak etyka zarządzania, zarządzanie procesami oraz problematyka krytycznej ewaluacji. Jednym z kluczowych tematów stanie się zarządzanie procesem oraz próba „odczarowania” i zmiany myślenia o działaniach z zakresu edukacji kulturalnej i artystycznej wyłącznie w kategoriach projektowych uzależnionych od doraźnych dofinansowań dla okolicznościowych inicjatyw oraz przedsięwzięć.

2.10.2020

Blok „Marketing” – część poświęcona będzie m.in. prognozowaniu i analizie trendów w promocji działań kulturalnych. W tym bloku nasi eksperci odpowiedzą na pytania, jak projektować celowe działania marketingowe w instytucji kultury. Przyjrzymy się temu, co łączy biznes i kulturę w obszarze marketingu, a także jak w obecnych czasach wygląda budowanie wizerunku w obszarze kultury.

3.10.2020

Blok „Przestrzeń publiczna” – część zadania, która przygotuje kadry kultury do prowadzenia działań w sposób efektywny, przyjazny odbiorcom, działań wykraczających poza ramy budynku. W tym bloku zrealizowane zostaną eksperckie wykłady i zajęcia edukacyjne, które wpłyną na podniesienie kompetencji uczestników i przygotują ich do współpracy z innymi podmiotami, w tym do budowania ofert partnerstwa z mieszkańcami oraz partnerstwa międzysektorowego.  Pochylimy się także nad kwestią odpowiedzialności kreatora i animatora działań kulturalnych i artystycznych i mocy jego wpływu na wprowadzanie zmian w przestrzeni publicznej oraz myślenia społeczności o takich przestrzeniach. Porozmawiamy o problematyce uniwersalnego projektowania i dostępności przestrzeni kultury dla osób ze szczególnymi potrzebami.

4.10.2020

Blok „Edukacja artystyczna i estetyczna” – część, której celem jest podniesienie kompetencji artystycznych, kulturowych, twórczych i estetycznych uczestników projektu, wzmocnienie warsztatowe osób zaangażowanych w działania z zakresu edukacji kulturalnej oraz konieczność wyposażenia i rozwijania kompetencji animatorów kultury oraz kadry zarządzającej w obszarze estetyki oraz krytycznego spojrzenia na realizowane działania.

 

*Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury (Program MKiDN – Edukacja kulturalna 2020)